Cessna O-2

De stichting

Doelstelling

vlcsnap-2012-11-03-10h35m53s188De Stichting Postbellum (letterlijk Stichting-na-de-oorlog) streeft er naar om, door het tonen en voorvliegen van warbirds, de herinnering aan alle oorlogen ‘rond de koude oorlog’ levend te houden.

Want met alle respect: warbirds uit WO2 zijn er al, in flinke aantallen. Het grote publiek kent ze. En laten we wel wezen: de herinnering aan die oorlog wòrdt al levend gehouden, elke avond weer op de TV. Avond aan avond. En toestellen als de Spitfire en de B-25 doen dat al jaren ‘live’ in allerlei situaties.

Maar het misschien wel veel gevaarlijker conflict daarna – de koude oorlog – met atoomwapens aan beide zijden, dreigt in het vergeetboek te raken. Helemaal nu, in alle rumoer rond de oorlogen in het Midden-Oosten. Daarom wil de stichting op ‘open dagen’ en vliegfeesten in heel noord-Europa die prachtige O-2 het verhaal laten vertellen. Maar ook scholen, verenigingen en bedrijven nodigen we uit voor een presentatie. Levende geschiedenis, vertegenwoordigd door die prachtige O-2!

goofGoof bakker - voorzitter

Gefascineerd door luchtvaart, recente geschiedenis, en vooral combinaties van beide. Publicist, uitgever, ondernemer. PPL-vlieger, 500+ uur op diverse typen vliegtuigen.

Contact? Mail naar goof [at] stichtingpostbellum.nl.

bertBert Zegger - penningmeester

Politicoloog, geschiedenis, luchtvaart, techniek in het algemeen.

Contact? Mail naar bert [at] stichtingpostbellum.nl.

erikErik Brouwer - secretaris

Schrijver, redakteur, communicator. Studeerde Journalistiek en Luchtvaarttechniek, en combineert deze twee vakgebieden sindsdien.

Liefde voor luchtvaart, gefascineerd door geschiedenis. Ietwat te laat geboren, zo vindt ‘ie zelf. Zelfstandig commercieel tekstschrijver.

Contact? Mail naar erik [at] stichtingpostbellum.nl.