Cessna O-2

De stichting

Doelstelling

vlcsnap-2012-11-03-10h35m53s188De Stichting Postbellum (letterlijk Stichting-na-de-oorlog) streeft er naar om, door het tonen en voorvliegen van warbirds, de herinnering aan alle oorlogen ‘rond de koude oorlog’ levend te houden.

Want met alle respect: warbirds uit WO2 zijn er al, in flinke aantallen. Het grote publiek kent ze. En laten we wel wezen: de herinnering aan die oorlog wòrdt al levend gehouden, elke avond weer op de TV. Avond aan avond. En toestellen als de Spitfire en de B-25 doen dat al jaren ‘live’ in allerlei situaties.

Maar het misschien wel veel gevaarlijker conflict daarna – de koude oorlog – met atoomwapens aan beide zijden, dreigt in het vergeetboek te raken. Helemaal nu, in alle rumoer rond de oorlogen in het Midden-Oosten. Daarom wil de stichting op ‘open dagen’ en vliegfeesten in heel noord-Europa die prachtige O-2 het verhaal laten vertellen. Maar ook scholen, verenigingen en bedrijven nodigen we uit voor een presentatie. Levende geschiedenis, vertegenwoordigd door een unieke O-2 in originele staat!

Verantwoording en verslagen

Het geplande beleid voor de komende twee jaar is vastgelegd in een beleidsplan.
Een verslag van het afgelopen seizoen (2017) is hier te downloaden.
Een financieel jaarverslag van het afgelopen seizoen (2017) is hier te downloaden.
Financiële verslagen over de voorgaande jaren kunt u hier downloaden: 2015, 2016.

Bestuur

De bestuursleden van de stichting werken volledig voor eigen rekening en op vrijwillige basis. De overige teamleden financiëren hun eigen activiteiten voor de stichting.

goofGoof Bakker - voorzitter

Gefascineerd door luchtvaart, recente geschiedenis, en vooral combinaties van beide. Publicist, uitgever, ondernemer. PPL-vlieger, 500+ uur op diverse typen vliegtuigen.

Contact? Mail naar goof [at] stichtingpostbellum.nl.

bertMark van Klinken - penningmeester

Warbird-kenner, financieel manager.

Contact? Mail naar treasurer [at] stichtingpostbellum.nl.

erikErik Brouwer - secretaris

Schrijver, redakteur, vlieger. Studeerde Journalistiek en Luchtvaarttechniek, en combineert deze twee vakgebieden sindsdien.

Contact? Mail naar erik [at] stichtingpostbellum.nl.

Teamleden

goofChristian Cocheret - demo pilot Cessna O-2

Marinevlieger en instructeur. Vader van Ruben en Sebastiaan.

goofMarcel Lindenbergh - demo pilot Cessna O-2 / Yak 52

Verslaafd aan vitamine-G. Software developer.

goofLex Versteeg - Skydeck Collection

De drijvende kracht achter de Skydeck Collection.